Wednesday, January 2, 2013

Capa-2


Daha önce bahsetmiştim, bu fotoğrafın çok büyük bir yeri var diye. Yeri dediysem de bana birisini, birşeyleri hatırlatmıyor bu fotoğraf (ilginç..).

Baleyi Tchaikovsky ile, Tchaikovsky'yi bale ile sevdim (Kuğu gölü). Güzel bir Ankara akşamında, Devlet Opera ve Balesinin performansı beni çok etkilemişti. Onlarca gün kulaklarımın içinde flüt sesi duydum.

Fotoğrafın beni etkilemesinin en önemli sebebi bu olsa gerek. Fotoğraf görsel bir sanattır evet, ancak bu görsel güzellik bizde bıraktığı etki ile farklı boyutları canlandırabilir. Nitekim ben bu fotoğrafı ilk gördüğümde kulağıma telli ve üflemeli çalgılardan melodiler geldi (piyano gelmedi, bilmiyorum). Bahsettiğim önemli sebep bu.

Fotoğrafın teknik olarak kusursuz olmasından hiç bahsetmiyorum, haddim değil. Nitekim çalışılmış bir fotoğraf olduğu belli, rahat ortam. Açılar ve renkler (renk dediysem de işte gri tonlar diyelim), ışık fevkalade.

Sanatçının, arkadaki balerinin ayağının hareketi fotoğrafa yansıtma detayına ne dersiniz, ben birşey demem, saygı duyarım.


No comments:

Post a Comment