Tuesday, January 29, 2013

Eski 1

Başlığı "1"koyduğuma göre devamı gelecek..mi?

Kayıp bir eser, hatta daha çok yarım kalan bir roman gibiydin. Kafka'nın kitapları, Mozart'ın Requiem'iydin. Yıllar geçmesine rağmen bulamamıştım seni. O kadar düşündüm ki, sonunda sorunun senden değil, benim düşünmelerimden kaynaklı olduğuna kanaat getirdim. Gündelik işime giderken, aynı yol boyunca, aynı tramvayı gördüm  ve yemin ederim aynı makinist kullanıyordu. Günlerin çoğunda yağmur yağıyordu, akşamları sokak lambaları titriyordu ve ben eve gitmek için bir sebep bulamıyordum. İşte tek sebep bu olmalılydı dönüp dolaşıp sana gelmemin sebebi.

Bir ara kendimi yeterince yorarsam artık seni düşünmeyeceğime emin oldum. her gün kilometrelerce koştum, beynimdeki son enerjiyi tükettim, yaşamayı unuttum ama seni unutamadım.

Ve bir sabah, çok erken uyandım, sonunda belli belirsiz beni çağırdığını gördüğüm bir rüyanın. Senin olduğuna yüksek ihtimal verdiğim ama yine de -seninle ilgili hiç bir şey gibi-tam emin olamadığım bu kente geldim.

Soğuk deniz dalgaları rıhtıma vururken kalbimdeki saçma umutları söndürmek için gereken tüm rasyonel mantığımı İstanbul'da bıraktığımı farkettim. Ana caddesinde dahi sokakları dökülen bu terkedilmiş ama kalabalık şehirde sokak sokak seni aramaya başladım.

Oturduğun mahalleyi hiç bir zaman bilmedim ama bundan kötüsü, değişmiş bile olabilirdi. Soyadın bile değişmiş olabilirdi. Neden bütün ihtimaller kötüydü?

........

No comments:

Post a Comment